sobota 18. července 2015

Zaneprázdněné prázdniny


Nestíhám, nemám čas, mám moc práce...Obvyklé výmluvy, které se nevyhnou ani mně:-) Místo abych se kochala zahradou, vymýšlela nové recepty, vylepšovala náš domeček a psala o tom příběhy, lítám během dne od jedné "povinnosti" ke druhé a když večer uložím děti, často jdu spát také. 

Školka je zavřená, takže se kolem mě celý den motají místo jednoho hned dvě děti, které samozřejmě pořád něco chtějí. Do toho chodím trochu do práce a s mužem připravujeme nový projekt. O domácnosti ani nemluvím, ta lehce až středně zaostává, k větší debordelizaci se vybičuju, pouze když má dorazit návštěva (to je jeden z důvodů, proč mám ráda návštěvy - donutí mě uklidit:-))

Zahrada roste a bují, začalo kvést další kolo květů. Urvu si tedy chvilku mezi vsypáním brambor do vroucí vody a pípáním minutky, že maso je upečeno, a vybíhám s fotoaparátem ven zachytit pár koutků mé soukromé přírody.




Konečně rozkvetly plamenky, které množstvím květů zdobí zahradu a v noci lákají noční můry k hostině. 


 Fazol šarlatový mám vysazený jako výplň k trvalým popínavkám, které jsou letos ještě malé. Květy mají zajímavé tvary, na této fotce mi tedy zrovna připomíná hlavu mravkolva, jak si ho pamatuju z Ferdy Mravence:-)





Snažím se pěstovat květiny, které jsou kromě potěchy oka užitečné třeba pro čmeláky. Letos jsem to však asi trochu přehnala, protože jen na květech dobromysli hoduje každý den asi 50 čmeláků, a když se opovážím si přijít utrhnout kousek oregana do rajčatové omáčky, zlověstně na mě bzučí...


Kvete i komule Davidova, nebo-li motýlí keř. Starší dcerka ráno vybíhá z domu se podívat, kolik jich už na květech sedí...



Cuketa a dýně Hokaidó jsou jedny z mála zeleninových druhů, které u mě (většinou) bez úhony přežijí a dokonce plodí. Letos jsem si pořídila cuketu žlutou, která ze svého středu vystřeluje jednu malou cuketku za druhou a zatím se jí daří.

Photo  Inthenook

 Dýně budou zrát až na podzim, ale některé z nich se už slušně nafukují. Tento rok jsem si sazenici koupila (předtím jsem používala vlastní výpěstky) a jsem ráda, že jsem si koupila pouze jednu, protože letošní zatím vyhodila asi 6 dalších šlahounů, kde se také objevují malé dýničky. Jestli to takhle půjde dál, pohltí mi půlku zahrady, ale dýní bude asi dost:-)

Než ale dozrají dýně, užívejte léta, co to jde!

Tereza

1 komentář: